Barcelona i Àrea
Vehicles a la superilla de la cruïlla entre els carrers Consell de Cent i Rocafort, Barcelona
Foto: Vehicles a la superilla de la cruïlla entre els carrers Consell de Cent i Rocafort, Barcelona | Mariona Gil / Ajuntament de Barcelona
Ajuntament

Què farà el nou Ajuntament de Barcelona amb les superilles, el tramvia i la Rambla?

Temps de lectura: 3 minuts
Vehicles a la superilla de la cruïlla entre els carrers Consell de Cent i Rocafort, Barcelona
Foto: Vehicles a la superilla de la cruïlla entre els carrers Consell de Cent i Rocafort, Barcelona | Mariona Gil / Ajuntament de Barcelona

El nou govern municipal de Barcelona ha explicat quina serà la seva estratègia sobre les superilles, la connexió del tramvia per la Diagonal i la reforma de la Rambla, ara que s'enceta un nou mandat a la capital catalana.

Per què és important? L'urbanisme ha estat un dels eixos de debat durant la campanya electoral de les eleccions municipals del 28 de maig, després que l'administració de la ja exalcaldessa Ada Colau hagi pacificat desenes d'indrets de la ciutat i hagi posat en marxa les obres del Tramvia i a l'icònic passeig de la Rambla.

Què en sabem? L'Ajuntament mantindrà les superilles ja creades i continuarà amb la unió del Tramvia per la Diagonal. Així mateix, reduirà a la meitat el temps de la reforma de la Rambla, segons ha assegurat aquest dimarts 20 de juny el nou alcalde, Jaume Collboni (PSC).

D'una banda: El nou batlle de Barcelona ha explicat a RAC1 que l'aposta del seu govern és mantenir i no desfer les superilles ja creades o en marxa, i modificar diversos interiors d'illa per instal·lar-hi jardins.

  • "Ningú amb sentit comú desfaria una obra que la gent està gaudint, però nosaltres recuperarem el projecte d'interiors d'illa. En farem 15 en aquest mandat i posarem més verd a la ciutat, allà on la morfologia de la ciutat ho permet de forma natural i perquè el 2030 hem de ser neutres en emissions". 

D'una altra: Collboni ha anunciat a la ràdio que ha donat instruccions als serveis tècnics perquè la previsió de reforma de la Rambla es redueixi de 6 a 3 anys, és a dir, que es pugui fer en la meitat del temps previst.

  • Collboni ha reconegut que és una obra complicada i molt sensible, però també ha apuntat que és una de les reformes més "icòniques i transcendentals" per "recuperar" Ciutat Vella, i que "no podem tenir les Rambles obertes sis anys". 
  • "Hi destinarem tots els recursos necessaris perquè Ciutat Vella torni a ser l'espai on hi hagi qualitat de vida", ha promès. La idea, ha resumit, és que la Rambla sigui "un gran eix cultural" i la Via Laietana "un gran eix econòmic".  

A més: El nou alcalde ha estat taxatiu amb les obres del Tramvia: "Connectarem el Tramvia. Evidentment, tenim una infraestructura de 20 km, com no l'hem de connectar?".

  • Ho ha dit temps mesos després que hagin començat les obres, que aquest estiu agafaran embranzida perquè estiguin acabades a finals d'any i el Tram comenci a travessar tota la Diagonal els primers mesos del 2024.

Per acabar: Collboni també ha assegurat que la ciutat ha de ser més neta ("eliminant les pintades", per exemple), reavaluarà la disposició dels carrils bici i no hi haurà més pisos turístics a la ciutat dels que ja hi ha.

  • Sobre els creuers, s'ha mostrat partidari de promoure aquells que tenen Barcelona com a punt de partida o destí final, però no els que fan escala per evitar visites de "sis hores".
Etiqueta: Barcelona