8tv tanca octubre amb la millor audiència dels últims quatre anys
8tv està d'enhorabona, després de tancar el mes d'octubre amb unes dades d'audiència que no havia assolit en prop de quatre anys. Els últims 31 dies, la televisió privada de Catalunya ha arribat de nou a l'1% de share de mensual, tota una fita després de 13 mesos de feina amb el nou CEO, Nicola Pedrazzoli, al capdavant.
Per què és important? El març de 2021, el Grup Godó va vendre 8tv a OC 2022 de Pedrazzoli. El canal perdia audiència des de la temporada 2017-18, quan va començar a caure d'una mitjana del 3,4% a xifres que rondaven el 0,3%. Després de diversos canvis a la graella, amb l'emissió de programes com El Circ, OpinaCat, Ares Revolution o La Fábrica de Gabriel Rufián, la quota de pantalla comença a remuntar.
Al detall: Han passat 47 mesos des que 8tv es mantingués pel damunt de l'1% per última vegada. Va ser el novembre de 2018. L'octubre de 2022, programes com OpinaCat o Ares Revolution han fet màxim de la temporada. Algunes dades a destacar són:
- OpinaCat va fer màxim de la temporada el 20 d'octubre, amb un 3,3% de quota de pantalla i 45.000 espectadors.
- Ares Revolution va fer màxim de la temporada el 16 d'octubre, amb un 3,3% de quota de pantalla i 41.000 espectadors.
- Per la seva banda, La Fábrica 1931 de Gabriel Rufián amb Quique Peinado com a convidat va aplegar 65.000 espectadors de mitjana i un 3,2% de quota de pantalla.
- Altres programes com El Fax de 8tv també han aconseguit bones audiències, com l'especial de la nit de l'1-O amb un 2% i 31.000 espectadors en prime time.
En xifres: 8tv millora un 20% els seus resultats aquest mes d'octubre.
- Cada espectador que es connecta al canal s'hi està 26,9 minuts al dia. I els dies de la setmana amb millors nivells d'audiència són els dissabtes i els diumenges.
- 2.512.000 persones de tot Catalunya han vist 8tv en algun moment; això és el 33,8% de la població.
- Més dones que homes veuen el canal, però amb poca diferència: un 1,1% elles i un 0,8% ells.
- En cadascuna de les diferents franges d'edat, 8tv també ha assolit dades històriques: un 0,8% de 4 a 12 anys, un 0,9% dels 13 als 24 i un 1% els més grans de 45.
- Així mateix, més gent del nivell econòmic més alt mira el canal; un 0,8%, xifra que mai no havia sigut tan alta. Quant a les classes mitjanes, el canal treu la seva segona millor nota històrica amb un 0,9%.
A més: Les bones dades de 8tv van més enllà de la televisió i es traslladen a les pantalles dels mòbils i els ordinadors. Durant el mes d'octubre, els vídeos de la cadena han obtingut més de 15 milions de reproduccions a les xarxes socials. Destaquen els 12,6 milions de views a TikTok, 1,4 milions a Twitter i 750.000 a Instagram.
Què diu Nicola Pedrazzoli? El CEO de 8tv ha celebrat les bones dades d'audiència de 8tv com un èxit que porta al darrere més d'un any de feina. "Vam recollir el canal fa 13 mesos i sabíem que no seria fàcil aixecar-lo", recorda. Finalment, el repte de tornar a situar-se a l'1% ha estat aconseguit: "Anem bé".