La Jungla
Ana Rosa Quintana a 'TardeAR'
Foto: Ana Rosa Quintana a 'TardeAR' | Telecinco
Televisió

Ana Rosa empitjora els resultats de 'Sálvame' i ensorra el dia a Telecinco: les audiències

Barcelona.
Temps de lectura: 4 minuts
Ana Rosa Quintana a 'TardeAR'
Foto: Ana Rosa Quintana a 'TardeAR' | Telecinco

El salt d'Ana Rosa a les tardes ha provocat moviments determinants a les diverses franges horàries de Telecinco, després que la principal cadena de Mediaset decidís prescindir de Sálvame i confiar a Quintana els matins, migdies i tardes de la cadena.

D'on venim: Després de més de 14 anys en emissió, Telecinco va decidir cancel·lar Sálvame i apostar a Ana Rosa la franja de les tardes, a més de mantenir els matins i migdies de la cadena. D'aquesta manera, tot i deixar de presentar els matins de Telecinco, la productora de la presentadora, Unicorn Content, produeix La mirada crítica, Vamos a ver i TardeAR, a més de Fiesta els caps de setmana.

  • Pel que fa a Así es la vida (Cuarzo Producciones), tot i en un principi ser un programa que només s'emetria a l'estiu de Telecinco, ocupant l'impàs entre Sálvame i TardeAR, Mediaset ha decidit continuar apostant pel format presentat per Sandra Barneda i César Muñoz. Per tant, amb l'arribada del programa d'Ana Rosa, Así es la vida farà de teloner i es manté a la cadena de dilluns a divendres de 15:45h a 17:00h, donant pas a TardeAR.

En xifres: En els últims mesos, les audiències de Telecinco en totes les seves franges horàries han caigut significativament. I el nou programa d'Ana Rosa no ha sigut una excepció. Tot i patir més en l'última etapa per la situació de la cadena, Sálvame ha estat el format d'or de Telecinco durant gairebé una dècada i mitja. I mentre que el programa de La fábrica de la tele va aconseguir un 13,08% de quota de pantalla d'audiències en la seva última setmana, TardeAR ha aconseguit un 10,5% i menys d'un milió d'espectadors en la seva setmana d'estrena. Aquests han estat els resultats del programa en la seva setmana d'estrena enfront de la seva principal competidora, Sonsoles Ónega:

  • Dilluns 18 de setembre: TardeAR (11,3%) i Y ahora Sonsoles (11,1%).
  • Dimarts 19 de setembre: TardeAR (10,4%) i Y ahora Sonsoles (12%).
  • Dimecres 20 de setembre: TardeAR (10,4%) i Y ahora Sonsoles (11,9%).
  • Dijous 21 de setembre: TardeAR (10,4%) i Y ahora Sonsoles (12,6%).
  • Divendres 22 de setembre: TardeAR (10%) i Y ahora Sonsoles (12,5%).

En detall: Amb els resultats sobre la taula, es pot veure que, tot i guanyar lleugerament el primer dia per l'expectació que genera un estrena habitualment, el programa presentat per Sonsoles a Antena 3 ha guanyat la resta de les tardes contra el nou format de Telecinco.

  • També, s'ha de tenir en compte que Atresmedia ha protegit a Ónega sense blocs de publicitat aquests dies durant l'emissió del programa a Antena 3.

A més, en les franges d'estricta competència durant l'emissió de TardeAR, La 1 (11,8%) s'ha emportat la primera posició, seguida de Telecinco (11,3%) i Antena 3 (10,8%). És a dir, això col·locaria al programa d'Ana Rosa en segona posició a Espanya durant la seva emissió, que coincideix amb tres formats de La 1 (RTVE) i dos d'Antena 3. Aquests són els resultats detallats en estricta competència amb TardeAR:

  • La 1 (La promesa, El comodín de La 1 i El cazador): 11,8% i 949.000 espectadors.
  • Telecinco (TardeAR): 11,3% i 905.000 espectadors.
  • Antena 3 (Pecado Original i Y ahora Sonsoles): 10,8% i 869.000 espectadors.

En profunditat: Pel que fa a la franja de la tarda en global, de 17:00h a 20:30 hores, Antena 3 (12,6% de quota de pantalla) ha estat la guanyadora durant la setmana de l'estrena de TardeAR. Molt a prop, La 1 ha aconseguit un 11,9%, dada que s'ha vist impulsada per l'emissió del futbol femení de divendres (18,2% i 1.434.000 espectadors). I finalment, en tercera posició, ha quedat Telecinco amb un 10,3% en aquesta franja.

A partir d'ara: S'haurà d'esperar a veure com evoluciona la fidelitat de les pròximes emissions del programa d'Ana Rosa Quintana, així com valorar com afecta als resultats de Y ahora Sonsoles quan recuperi els blocs publicitaris corresponents.

  • A més, en els dies vinents, TVE estrenarà nous formats a La 1 que competiran directament contra TardeAR a la tarda: la sèrie Salón de té La Moderna i La plaza, el nou format de tertúlia que presentarà Jordi González. L'arribada i l'impacte d'aquests formats seran determinants quant a les audiències de les noves tardes televisives.
Categoria: La Jungla